آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

یاتاقان ها در چه دستگاهایی استفاده میشوند؟

یاتاقان ها در چه دستگاهایی استفاده میشوند؟

یاتاقان ها را میتوان مهم ترین قطعه در تجهیزات صنعتی نام برد چراکه  محل استقرار و تکیه گاه شافت، محورها، توپی، و قطعات متحرک میباشند و کارکرد تحمل و یکپارچه سازی  آنها را بر عهده دارند.

یاتاقان ها در چه دستگاهای استفاده میشوند؟

یاتاقان یکی از مهم ترین اجزای ماشین آلات وتجهیزات صنعتی است و کلیدی ترین قطعه دستگاه نامید. یاتاقان وسیله ای است که هدف آن تولید حرکات چرخشی و در عین حال کاهش اصطکاک به منظور حرکت اسان، خطی و چرخشی بین سطح آن وسطح دستگاهی است که روی آن نصب می شود.

یاتاقان ها فقط برای مصارف صنعتی کاربردندارند، در واقع آن ها در همه جا در زندگی روزمره ما قرار دارند.کاربرد های یاتاقان در صنف های مختلف نیز وجود دارد  مانند فن، میکسر، ماشین لباسشویی و دستگاه های دیگر هستند.

عموما یک یاتاقان صنعتی با کیفیت باید از موادی محکم تولید شده باشد تا بتواند به خوبی بارهای شعاعی و محوری را دفع کند. انواع جنس های یاتاقان در گروه شایسته تولید و به فروش میرسد . برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه شایسته در ارتباط باشید.

یاتاقان ماشین آلات وتجهیزات صنعتی

همچنین با توجه به تحمل پذیری بار در جهات مختلف، مدل های مختلفی از یاتاقان صنعتی تولید شده است که هر کدام مناسب یک وسیله و دستگاه خاص می باشد.

نقش اصلی یاتاقان ها در یک دستگاه عبارت است از محلی برای تکیه محور، توپی و همچنین قطعات دارای حرکت می باشد و باید بتواند به خوبی وزن و بار حاصله از آن را تحمل کرده و به عنوان راهنما عمل کند.

کاربرد انواع یاتاقان ها در دستگاه های مخالف

نوع توصیف سختی سرعت عمر نکات
یاتاقان ساده (بوش) استفاده از روانکار بین دو سطح متحرک و ثابت خوب، در صورتی که میزان ساییدگی کم باشد. مقداری لقی معمولاً وجود دارد. کم/ متوسط (غالباً نیاز به خنک‌کاری دارد) متوسط (بسته به نوع روانکار) ساده‌ترین نوع یاتاقان، استفاده وسیع از آن، اصطکاک نسبتاً زیاد
یاتاقان غلتشی بکارگیری ساچمه یا غلتک برای کاهش اصطکاک خوب، وجود اندکی لقی متوسط−زیاد (غالباً نیاز به خنک‌کاری دارد) متوسط (بسته به نوع روانکار، غالباً نیاز به تعمیر و مراقبت دارد) مورد استفاده برای بارهای بیشتر و اصطکاک کمتر نسبت به یاتاقان ساده
یاتاقان مرصع یاتاقان حول نقطه‌ای خارج از مرکز بر روی نشیمنگاه می‌گردد. کم به علت انعطاف‌پذیری کم خوب، نیاز به تمیزکاری و روانکاری دارد. عمدتاًبرای سرعت‌های کم و دقت‌های بالا مانند ساعت استفاده می‌شود.
یاتاقان لغزشی محور درون یک سیال می‌گردد. خیلی زیاد خیلی زیاد، محدودیت سرعت معمولاً ناشی از نشت‌بندها است. می‌توان عمر این نوع یاتاقان را بی‌نهایت دانست؛ گاهی اوقات هنگام آغاز به کار و خاموش کردن دستگاه اندکی فرسایش ایجاد می‌شود. غبار و سنگریزه می‌توانند باعث خرابی این نوع یاتاقان گردند. در استفاده پیوسته نیاز به عملیات نگهداری ندارد.
یاتاقان مغناطیسی دو سطح توسط مغناطیس (الکترومغناطیس یا جریان گردابی) از هم جدا نگه داشته می‌شوند. کم بی‌نهایت بی‌نهایت مصرف انرژی بالا، عدم نیاز به نگهداری.
یاتاقان خمشی حرکت با تغییر شکل در ماده پدید می‌آید. کم خیلی زیاد خیلی زیاد یا کم، بستگی به کاربرد دارد. دامنه حرکتی محدود

یاتاقان در صنعت

کاربرد یاتاقان در صنعت

یاتاقان صنعتی جز دیگر محصولاتی است که در فروشگاه سایت ما قرار دارد که کاربردهای بسیار زیادی دارد.
همچنین می توان گفت که این قطعه صنعتی با کاربرد و ویژگی هایی که در بالا نیز به آن پرداخته شد باعث شد تا این محصول را به یک محصول بسیار پرفروش و پر طرفدار تبدیل کند.

همچنین می توان گفت که این محصول صنعتی فروش بسیار خوبی نیز دارد و به همین دلیل است که برای مشتریان عزیز سایت بازرگانی بلبرینگ فیدار گستر این امکان را در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند به راحتی در هر جایی از کشور که هستند این محصول صنعتی را به صورت آنلاین خریداری کنند.

عمر یاتاقان در دستگاه ها

اگر جزء غلتنده کروی ( ساچمه ) یا ( Ball ) باشد تماس غلتنده با رینگها است و اگر استوانه ( رولر )  باشد تماس خطی است پس در نوع و اندازه یکسان ، تحل بار رولر به رینگ بیشتر است . اما بلبرینگها به علت اصطحکاک کمتر دارای سرعت بیشتر و سر و صدای کمتری است . به جزء بلبرینگ های خود میزان در بقیه موارد بلبرینگ ها ممان             می گیرند  اما چون هیچ قطعیتی در میزان ممان ندارند گذاشتن ممان روی آن اکیداً ممنوع است اگر یاتاقان در شرایط مناسبی نگهداری شده و در دمای معقولی کار کند ، فقط خستگی فلز تنها علت گسیختگی آن خواهد بود . خستگی ناشی از میلیونها مرتبه اعمال تنش است . عمر همه یاتاقان ها به صورت کل تعداد دورها یا تعداد ساعتهای کار یاتاقان در سرعت ثابت معمولی که برای پدید آمدن معیارهای خرابی مورد نیاز تعریف می شود که این عمر با مقدار بار روی محور نسبت معکوس دارد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.