آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

کاربرد زنجیر های کانوایر هوایی

کاربرد زنجیر های کانوایر هوایی

کانوایر جزئی از سیستم‌های انتقال و ذخیره‌سازی مواد در صنعت است. تکنیک و دانش نوین در مهندسی کنترل باعث شده تا نقاله‌ها به همراه دیگر سیستم‌های انتقال مواد، در زمره فناوری‌های مدرن قرار گیرند و دامنه کاربرد آن‌ها از صنایع متوسط همچون خطوط تولید و مونتاژ کوچک گرفته تا صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و صنایع دارویی و غذایی گسترده شود.انواع مختلف کانوایر که بنا به نیاز صنایع استفاده می‌گردند.

نحوه عملکرد کانوایر

گسترش دامنه کاربرد و استفاده از فناوری‌های جدید باعث شده تا نحوه عملکرد و مکانیزم‌های متفاوتی برای کانوایرها توسط مهندسان وضع و بکار گرفته شود اما به‌طور کلی اکثر کانوایرها با استفاده از یک الکتروموتور ، محوری را به حرکت در می‌آورند که عمدتاً درامی ( یک استوانه که از طریق اصطکاک تسمه‌ای را به حرکت در می‌آورد.) به آن متصل است در دیگر سوی آن درام هرزگردی با استفاده از تسمه یا زنجیر حلقه‌ای را می‌سازد که می‌توان با قرار دادن اجسام یا مواد آن‌ها را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل نمود.

گسترش دامنه کاربرد و استفاده از فناوریهای جدید باعث شده تا نحوه عملکرد و مکانیزمهای متفاوتی برای کانوایرها توسط مهندسان وضع و بکار گرفته شود اما بطور کلی اکثر کانوایرها با استفاده از یک الکتروموتور محوری را به حرکت در می‌آورند که عمدتاً درامی به آن متصل است در دیگر سوی آن درام هرزگردی با استفاده از تسمه یا زنجیر حلقه‌ای را می سازد که می‌توان با قرار دادن اجسام یا مواد آن‌ها را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال داد.

کاربرد زنجیر های کانوایر هوایی - زنجیر صنعتی شایسته

انواع کانوایر

کانوایر زمینی

برای انتقال خودرو یا بسته یا جعبه‌های بزرگ این نوع از کانوایر را داخل زمین کار می‌گذارند.

برای انتقال قطعاتی که جای اویز ندارند یا به خاطر حالت خاص باید بر روی کانوایر کف گرد حمل شوند. این کانوایر ها در ابعاد و اندازه ها بستگی به ابعاد و فضای کاری طراحی و ساخته می شوند. این کانوایر به صورت تک ریلی و یا عرضی اسلت دار و یا نواری ساخته می شوند.

زنجیر باله دار کانوایر زمینی یک زنجیر صنعتی است که در ساخت کانوایر یا نقاله های زمینی به کار گرفته می شود. کانوایر زمینی برای جابجایی و کشیدن انواع مواد پودری و گرانول به کار می رود. در این میان زنجیر وظیفه انتقال نیرو را برعهده داشته و می تواند به کمک چرخ دنده های قوی فرایند جابجایی یا کشیدن محصولات مختلف را برعهده بگیرد. در واقع انرژی از موتور به چرخ دنده ها منتقل شده و به کمک زنجیر باله دار کانوایر زمینی عملیات جابجای مواد و محصولات مختلف صورت می گیرد.

کاربرد زنجیر های کانوایر هوایی - زنجیر صنعتی شایسته

کانوایر هوایی

برای انتقال بدنه خودرو و قطعات معمولاً در صنعت خودروسازی و رنگ پودری قطعات معلق بکار می‌رود.

برای انتقال قطعاتی که در تیراژ بالا اویز می شوند این کانوایر قابلیت چرخش در تمام محیط کارگاه را داشته و همینطور قابلیت تغییر ارتفاع را نیز دارا می باشند.

برای انتقال بدنه خودرو و قطعات معمولاً در صنعت خودروسازی و رنگ پودری قطعات معلق بکار می‌رود.

انواع زنجیر کانوایر زمینی و هوایی مورد استفاده در صنایع مختلف، در ابعاد، متریال، مدل و فرم های مختلف با بهترین کیفیت تولید و با قیمت مناسب به فروش می رسد.

کانوایر از تجهیزات انتقال انواع مواد و محصولات در صنایع مختلف تولیدی به شمار می آید که در مدل های مختلف زنجیری و تسمه ای به کار گرفته می شود.
از مهمترین بخش های کانوایر های زنجیری، زنجیر کانوایر است که بر حسب نوع نیاز، در ابعاد و مدل های مختلفی ساخته می شود.

کاربرد زنجیر های کانوایر هوایی - زنجیر صنعتی شایسته

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.