آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

تفاوت کانوایر هوایی و مونوریل در خطوط جابجایی کالا در کارخانه جات

تفاوت کانوایر هوایی و مونوریل در خطوط جابجایی کالا در کارخانه جات

کانوایر چیست

کانوایر جزئی از سیستم‌های انتقال و ذخیره‌سازی مواد در صنعت است. تکنیک و دانش نوین در مهندسی کنترل باعث شده تا نقاله‌ها به همراه دیگر سیستم‌های انتقال مواد، در زمره فناوری‌های مدرن قرار گیرند و دامنه کاربرد آن‌ها از صنایع متوسط همچون خطوط تولید و مونتاژ کوچک گرفته تا صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و صنایع دارویی و غذایی گسترده شود.انواع مختلف کانوایر که بنا به نیاز صنایع استفاده می‌گردند.

کانوایر مونوریل

برخی تجهیزات جانبی که در خط تولید فعالیت دارند، گاهی اوقات نقش های بسیار حیاتی و کلیدی را در سرعت و کیفیت تولید محصول برعهده دارند. سیستم های زیادی چنین ویژگی را دارند. یکی از این سیستم های جانبی، نوار نقاله ها هستند که ساز و کار انتقال محصول از یک مرحله به مرحله دیگر را به صورت خودکار بر عهده دارند. اصلی ترین مصرف این نوار نقاله ها در خطوط رنگ و خطوط مونتاژ است.

عملکرد نوار نقاله ها چگونه است؟

عملکرد این سیستم به گونه ای است که در سیستم های اتوماتیک، قطعات بر روی این نوارهای نقاله آویزان می شوند. در کل مسیر حرکت می کنند. در این مسیر قطعات می توانند شسته شده، در داخل خشک کن رنگ قرار گرفته و خشک شوند، به داخل کابین رنگ برده ، رنگ پاشی شده و بعد از آن در داخل کوره رنگ پخته و از خط تولید خارج شوند.

انتقال قطعات از یک مرحله به مرحله دیگر به کمک نوار نقاله صورت می گیرد. کانوایر مهم ترین بخش خط تولید رنگ است. علت این اهمیت آن است که اگر به هر دلیلی این سیستم دچار مشکل شود، کل خط تولید مختل خواهد شد.

ویژگی های کانوایرهای مونوریل :

سیستم های کانوایر مونوریل از نظر طراحی تنها از یک ریل به وجود آمده اند که زنجیر داخلی آن شروع به حرکت می کند. این کانوایرها به علت ساختمان ساده شان، از دیگر انواع کانوایر ارزان تر بوده و در ایران نیز محبوبیت بسیار زیادی دارند.
از ویژگی کانوایرهای مونوریل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت چرخش در فضاهای کم
  • مجهز به سیستم روانکار اتوماتیک
  • مجهز به محافظ زنجیر داخل ریل
  • اتصال قطعه های پیچ و مهره رنگ پودری
  • مناسب برای اکثر خط های رنگ

 

کانوایر مونوریل - زنجیر صنعتی شایسته

کانوایر هوایی

برای انتقال بدنه خودرو و قطعات معمولاً در صنعت خودروسازی و رنگ پودری قطعات معلق بکار می‌رود.

برای انتقال قطعاتی که در تیراژ بالا اویز می شوند این کانوایر قابلیت چرخش در تمام محیط کارگاه را داشته و همینطور قابلیت تغییر ارتفاع را نیز دارا می باشند.

برای انتقال بدنه خودرو و قطعات معمولاً در صنعت خودروسازی و رنگ پودری قطعات معلق بکار می‌رود.

انواع زنجیر کانوایر زمینی و هوایی مورد استفاده در صنایع مختلف، در ابعاد، متریال، مدل و فرم های مختلف با بهترین کیفیت تولید و با قیمت مناسب به فروش می رسد.

کانوایر از تجهیزات انتقال انواع مواد و محصولات در صنایع مختلف تولیدی به شمار می آید که در مدل های مختلف زنجیری و تسمه ای به کار گرفته می شود.
از مهمترین بخش های کانوایر های زنجیری، زنجیر کانوایر است که بر حسب نوع نیاز، در ابعاد و مدل های مختلفی ساخته می شود.

 

کانوایر هوایی - فروشگاه زنجیر های صنعتی شایسته
این خطوط رنگی که به شکل اتوماتیک تولید می شوند، از نظر ظرفیت و حجم کار صورت گرفته به نسبت خطوط دستی و یا نیمه اتوماتیک دارای مزایای بیشتری می باشند.

مونوریل یک شیوه حمل‌ونقل است که شباهت هایی با  قطار ریلی دارد. واگن‌های مونوریل می‌توانند مسافربری یا باری باشند. طراحی مونوریل می‌تواند در جذب توریست بسیار تاثیر گذار باشد.

مونوریل‌های امروزی و مدرن در سطح حرکت خود به یک میله‌ی بلند وابسته بوده و به آن تکیه می‌کنند. مونوریل دارای یک ریل منفرد است که به همین دلیل به آن تک‌ریل می‌گویند. واگن‌ها بر روی همین ریل منفرد که در مرکز واگن قرارگرفته است حرکت می‌کنند. اصولاً مونوریل‌ها از سطح زمین فاصله می‌گیرند و بالاتر از آن قرار دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.