آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

مزایا و معایب زنجیرهای کشاورزی

مزایا و معایب زنجیرهای کشاورزی

از زنجیرها در بسیاری از صنایع از جمله صنایع سیمان، فولاد، معدن،زنجیرهای صنعتی کشاورزی، ماشین آلات صنعتی،نقلیه ای به منظور انتقال قدرت استفاده می ‌کنند. زنجیر صنعتی به طیف گسترده‌ای از ابزارهای مکانیکی اشاره می کند؛ به طوری که از ساده ترین نوع زنجیرهای صنعتی تا پیشرفته ترین آنها در این خانواده جا میگیرند. زنجیرهای صنعتی یا industrial chain جزو ابزارهای مهمی که برای انتقال نیرو استفاده میشوند، هستند.این زنجیرها دارای جنس، ابعاد، اندازه و همچنین انواع متفاوتی خواهند بود.با توجه به اینکه انواع مختلفی از زنجیرهای صنعتی در بازار وجود دارد و همچنین از نظر مهندسی نیز این زنجیرها به دسته های متفاوتی طبقه بندی میشوند. بنابراین برای انتخاب و تقسیم بندی دقیق تر این ابزارهای مکانیکی می بایستی به دو معیار جنس و کاربرد زنجیر توجه نماییم. (زنجیرهای صنعتی کشاورزی)

مزایا و معایب زنجیرهای صنعتی کشاورزی

جنس زنجیرهای صنعتی چیست؟

معمولا زنجیرهای صنعتی از استیل یا فولاد با درصد کربن کم یا زیاد تولید میشوند. نکته مهم تر که در اینجا قابل ذکر میباشد این است که برای محافظت از زنجیرهای صنعتی از پوشش های گالوانیزه استفاده می کنند. این پوشش های گالوانیزه عمر کاری زنجیر را افزایش می دهد. اما برای تولید زنجیرهای صنعتی بادوام و باکیفیت عموماً استانداردهای گوناگونی لحاظ می‌شود؛ بدین ترتیب شاخص‌هایی نظیر طول عمر زنجیر، دوام و مقاومت آن و همچنین وزن هر یک از آنها ارتباط مستقیمی با کیفیت فولاد بکار رفته دارد.

از انواع متریال های مورد استفاده در ساخت زنجیر های صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فولاد
  • آهن
  • استیل
  • ورق گالوانیزه
  • پلاستیک

اگر عمر زنجیر طولانی باشد یعنی زمان توقف در صنعت کاهش یافته است. این بدان معناست که هنگامی که تجهیزات از بین می روند هزینه های اضافی مانند زمان خرابی، تعمییر و گاهی تعویض، زمان و ایمنی را به سیستم تحمیل می کند.

مزایای زنجیرهای صنعتی کشاورزی

کاربرد زنجیرهای صنعتی بسیار متنوع است که تنوع آن در صنعت کشاورزی مورد بحث قرار داده شده است. در ادامه از مزایای این نوع زنجیرهای صنعتی نام برده ایم:

  • یکی از مهم ترین ویژگی های زنجیرهای صنعتی انتقال قدرت تا حد زیاد و حرکت به صورت محوری می باشد.
  • انتقال و حرکت قدرت در محورهای مختلف به صورت هم زمان صورت میگیرد.
  • مقاومت بالای زنجیرهای کشاورزی در شرایط مختلف آب و هوایی قدرت پذیری و انعطاف پذیری آن ها را بالا برده است.
  • کارایی و بازدهی این زنجیرها بسیار بالا است

معایب زنجیرهای صنعتی کشاورزی

باتوجه به اینکه این زنجیرها در تجهیزات مختلفی دارای کاربردهای زیاد و متنوعی هستند بنابراین انتخاب زنجیر مناسب از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. این زنجیرها نیز همانند ابزارهای مکانیکی دیگر دارای مزایا و معایب خاص خود خواهند بود که در اینجا به ذکر چند مورد از معایب آن ها می پردازیم.

  • زنجیرهای صنعتی هنگام کار به دلیل عدم وجود ثبات سرعت انتقال و نیروی جرم، همچنین ارتعاشات آن ها  صدای زیادی تولید میکنند.
  • این زنجیرها بسیار سنگین بوده و به نگهداری دقیقی مثل روغن کاری مداوم نیاز دارند.
  • این زنجیرها به مونتاژ دقیق نیاز دارند
  • و در آخر به گران بودن این نوع زنجیرها می توان اشاره نمود.

مزایا و معایب زنجیرهای صنعتی کشاورزی

خرید زنجیر صنعتی کشاورزی شایسته

گروه صنعتی شایسته  یکی از معتبرترین شرکت هادر زمینه های فروش کوپلینگ و دیگر تولید زنجیر صنعتی و همچنین فروش زنجیر صنعتی در انواع برند های مختلف و تولیدات داخلی خود گروه شایسته  که محصولات مورد نیاز مشتریان خود را به سراسر ایران در کوتاه ترین بازده زمانی ممکن ارسال می کند. شما می توانید در صورت تمایل از صفحه محصولات ما نیز دیدن فرمایید و همچنین برای پرسش سوالات خود همانند قیمت و دیگر ابهامات شما در مورد زنجیر صنعتی و … با کارشناسان ما در این گروه تماس برقرار کنید و یا از طریق پیام رسان سایت با ما در ارتباط باشید.

مجموعه شایسته طی ۳۰ سال سابقه توانسته نیازهای طیف وسیعی از کارخانه‌های کشور را با محصولات و تولیدات خود برآورده کند.
در این مجموعه امکان ساخت محصولات در جنس و سایز های متنوع برای مشتریان وجود دارد؛ همچنین این مجموعه با بررسی نیاز بازار، همواره سعی می‌کند محصولاتی را برای فروش آماده کند که نیاز به آن‌ها بین صنعت‌گران کشور وجود دارد.

لینک های مربوط:

انواع زنجیرهای صنعتی

فروش و تولید زنجیرهای صنعتی کشاورزی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.