آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

زنجیر های کشاورزی

زنجیر های کشاورزی

زنجیر صنعتی کشاورزی چیست

زنجیر صنعتی از کاربردی ترین قطعات صنعتی است که برای انتقال قدرت، انتقال و کشیدن اجسام بزرگ و سنگین در ماشین آلات صنعتی، دستگاه های صنعتی انتقال و یا کشاورزی و دیگر صنعت ها کاربرد دارد. از جمله ماشین‌هایی که زنجیرهای صنعتی در کارکرد آن‌ها نقش مهمی دارد،اواع موتور های دستگاه های مختلف، اتومبیل، موتور سیکلت، دوچرخه و غیره هستند.

زنجیرها در انواع و ابعاد و جنس های مختلفی برای کارها و صنایع مختلف با توجه به نوع کار، طراحی و تولید می‌شوند. گروه صنعتی شایسته فروشگاه و تولید کننده انواع زنجیر ها در ایران میباشد.

به طوری که از انواع زنجیرهای ساده گرفته تا انواع زنجیرهای صنعتی پیشرفته مکانیکی همگی در خانواده زنجیر های صنعتی جا می‌گیرند.زنجیر صنعتی یک ابزار مکانیکی در سیستم انتقال نیرو است که از اتصال قطعات کوچک به یکدیگر بوسیله پیم تشکیل می‌شود و با قرار گرفتن در چرخدنده همگام خود،یک سیستم انتقال نیرو را بوجود می‌آورد. که برای انتقال نیرو کمک بسزایی به دستگاه جهت کم کردن فشار می کند.

زنجیر های کشاورزی

زنجیر های کشاورزی

صنایع كشاورزی به وسیله دستگاه ها و ماشین آلات کوچک و بزرگ کشاورزی عملکرد خوبی را نشان میدهند. در کار های مختلف مانند برداشت محصولات زراعی باشید و حتی در جابه جایی های داخل انبارها، این ماشین‌ها هستند که در زمینه برداشت بیشتر و باکیفیت‌ تر محصولات و حمل و نقل و ساماندهی آن‌ها، نقش اصلی را ایفا می‌کنند که نیازهای مکانیکی آن‌ها باید با چرخ و زنجیرهای کشاورزی پاسخ داده شود. زنجیرهای کشاورزی که به طور خاص برای ماشین آلات زراعی (کشاورزی) مناسب هستند و اغلب در محیط‌های سخت استفاده می‌شوند، زیرمجموعه زنجیرهای صنعتی یا غلتکی می‌باشند که به دنبال بهبود تکنیک‌های کشاورزی، در ابعاد، مدل و گام‌های مختلف جهت انتقال قدرت و حرکت دستگاه ها و تجهیزات مختلف کشاورزی به خصوص کمباین و همچنین کشش و حمل بار تولید می‌گردند. این زنجیرها به واسطه کیفیت و مقاومت بسیار بالا در برابر کشش، سایش و همچنین تغییرات دمایی، جزء پرمصرف ترین زنجیرها به حساب می‌آیند.

مزایا زنجیرهای کشاورزی

  • این زنجیر هاب ا روش های بروزی سخت شده اند از این رو مقاومت بالایی داشته و از کارایی خوبی در اکثر محیط‌ها برخوردارند یعنی به حرارت و تغییرات دمایی حساسیت نداشته و رطوبت و گرد و غبار مانع از کار آن ها نمی‌شود.
  • کارکرد خوب، سنگین و گران قیمت هستند.
  • در مقابل به مونتاژ مناسب، نگهداری دقیق و روانکاری مداوم و به موقع نیاز دارند.

جنس زنجیرهای کشاورزی

به طور معمول جنس زنجیرهای کشاورزی از استیل ضدزنگ است که بسته به نوع کاربرد آن این جنس ممکن از فولاد کم کربن یا پر کربن باشد و جهت افزایش عمر و کارایی این دسته از زنجیرها نیز اغلب از پوشش های محافظ از جنس گالوانیزه یا تفلون استفاده می‌گردد.

کاربرد زنجیره های کشاورزی

زنجیره های کشاورزی، در تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی استفاده میشوند شامل

  • ماشین های کشاورزی کمباین
  • انواع نوار نقاله ها
  • بالابر غله
  • بیلرهای مختلف جهت دسته بندی و بسته بندی سبزیجات
  • اسکریپرها
  • نوار نقاله بسته بندی میوه ها

انواع زنجیر کشاورزی

زنجیر کشاورزی سری A

این سری از زنجیره های کشاورزی دارای صفحه جانبی به شکل عدد 8 انگلیسی هستند و در طیف گسترده ای از کاربردها یافت می‌شو‌ند. این نوع، دومین زنجیر کشاورزی از لحاظ کاربرد است.

این سری شامل مدل های A550،A555 ، A557، A620 می‌باشد.

زنجیر کشاورزی سری C b>یا CA

این سری معمولاً به عنوان زنجیره جمع آوری کننده یا زنجیره نقاله استفاده می‌شود که از یک نوار جانبی مستقیم برای افزایش استحکام و قابلیت انتقال بهتر برخوردار است. این نوع، رایج ترین نوع زنجیر کشاورزی است.

این سری شامل مدل‌های CA627، CA550، CA550HD، CA555، CA557، CA565،CA620 ، CA550V، CA650، CA2060H، CA2063H، CAE44151 و …می‌باشد.

زنجیر کشاورزی سری S

زنجیره های کشاورزی سری S تحت استاندارد تولید می‌شوند و به طور معمول در تجهیزات و ابزارآلات کشاورزی ساخت اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دسته از زنجیرها، دارای ویژگی‌هایی چون رولرها یا غلتک های قدرتمند جهت بهبود چرخش در بوش، اجزای آبکاری شده و روانکاری شده برای افزایش طول عمر و کاهش هزینه های نگهداری هستند و در طول فرآیند تولید، از پیش بارگیری یا از پیش منبسط شده‌اند تا کشیدگی اولیه به حداقل برسد.

این سری نیز شامل مدل‌های S32، S32V، S 42، S45، S51، S52L، S52، S55R، S55RH، S62، S62F5، S77،  S88 و … است.

زنجیر کشاورزی سری MR

خصوصیات این نوع از زنجیرهای کشاورزی با خصوصیات زنجیرهای نوع A مشترک است، اما از لحاظ کاربردی چندان متداول نیستند. این سری شامل مدل‌های MR32،  MR42،MR52، MR55، MR45، MR62

زنجیر کشاورزی نوع ANSI

زنجیرهای این دسته، بر حسب استاندارد ANSI در اندازه های 50#، 60#، 80# و 100 # برای کاربردهای معمول کشاورزی و در نوع سنگین 60H#،# 80H  و 100H# برای سخت ترین کاربردهایی که وابسته به عمر طولانی زنجیر هستند، تهیه و تولید می‎شوند. با توجه به طبیعت پر سرعت زنجیرهای تجهیزات کشاورزی، عموماً توصیه می‌شود از زنجیرهای غلتکی با کیفیت General Duty Plus که مخصوص کاربردهای پر سرعت است، استفاده کنید. پین‌ های زنجیرهای کشاورزی نوع ANSI، سخت کاری شده و دارای بالاترین سختی راکول در هر سه سطح کیفی، همراه با بوش های حرارتی ، رولرها و صفحه های جانبی هستند. در واقع داشتن پین سخت کاری شده باعث افزایش مقاومت سایشی و کشش بیشتر این زنجیرها شده است.

قیمت زنجیرهای کشاورزی و عوامل موثر برآن

همانطور که گفته شد، زنجیر کشارزی یکی از اقلام مهم و پرکاربرد در صنعت کشاورزی می‌باشد که همانند سایر قطعات صنعتی، قیمت ثابتی ندارد و با توجه به نوع متراژ، ابعاد، طول گام و پین و مهم تر از آن بسته به مدل، برند تولیدی و نوع کاربردی که دارد قیمت گذاری می‌شود. هم چنین فرآیند ساخت آن‌ها کاملاً وابسته به نوع مواد خام و نوع کاربرد زنجیر می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید جهت کسب آگاهی بیشتر، مشاوره رایگان و استعلام قیمت به روز انواع زنجیرهای کشاورزی، با کارشناسان ما در گروه صنعتی شایسته در ارتباط باشید.

خرید و فروش زنجیرهای کشاورزی

خرید و فروش زنجیرهای کشاورزی، به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است که جهت صرفه جویی در زمان و هزینه، فروش این نوع زنجیرها توسط شرکت های مختلفی مانند گروه بازرگانی شایسته به صورت عمده و جزیی انجام می‌شود. شرکت شایسته عرضه کننده انواع زنجیر کشاورزی در ابعاد و سایزهای استاندارد و گام‌های مختلف، متناسب با نیاز مشتریان می‌باشد. محصولات تولیدی و وارداتی ارائه شده توسط این شرکت، به دلیل بهره مندی از کیفیت استاندارد از عمر مفید بالایی برخودار هستند که این امر صرفه جویی در هزینه های شما و تضمین عملکرد حتی در سخت ترین محیط کاری را در پی خواهد داشت. کیفیت بالا، قیمت مناسب است.

انتخاب زنجیر مناسب

باتوجه به اینکه زنجیرها در صنایع مختلفی کاربرد دارند و از جمله تجهیزات پرکاربرد در بسیاری از صنایع مانند کشاورزی به شمار می‌روند، بنابراین انتخاب زنجیر مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط ساخت زنجیرها بسیاری از ویژگی‌های آن، از جمله انتقال قدرت را تعیین می‌کند که در اندازه‌های متنوع، فضاهای متفاوت صنعتی و کاربرد های متنوع محیطی، متفاوت است.

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب زنجیر جنس آن است. زنجیرها از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.