آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

  چه تفاوتی در میان گریدهای زنجیرهای صنعتی وجود دارد؟

  چه تفاوتی در میان گریدهای زنجیرهای صنعتی وجود دارد؟

زنجیر های صنعتی برای انواع کاربردها در صنایع متعدد استفاده می شود. آنها نه تنها بسیار قوی هستند، بلکه فوق العاده بادوام و انعطاف پذیر هستند. زنجیر را می توان در هر چیزی استفاده کرد، از اتصال تاب به مجموعه تاب گرفته تا بستن محموله های سنگین – تا تجهیزات بالابری بالای سر.

با این حال، درجات زنجیره‌های صنعتی یک تمایز بسیار مهم برای دسته‌بندی نوع زنجیره‌ای است که برای یک کاربرد خاص استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبق استانداردهای ASME (انجمن مهندسین مکانیک آمریکا) B30.9، بخش 9-1.5 و 9-1.8 ، حداقل درجه برای زنجیر بالابر سقفی 80 و بالاتر است.

 علاوه بر درک درجه های زنجیر و موقعیت ایده آل آنها، باید در مورد تفاوت بین زنجیره های فولادی ضد زنگ، زنجیر گالوانیزه و پرداخت روشن بدانید.

 یک تامین کننده باتجربه سخت افزار صنعتی مطمئناً می تواند به شما در یافتن نوع گرید و پرداخت زنجیره ای مناسب کمک کند. اما مهم است که تفاوت ها را درک کنید تا دقیقا بدانید که چه زمانی و چرا باید از درجه های مختلف در طول یک پروژه استفاده کنید.

پنج درجه اصلی زنجیره وجود دارد: 30، 43، 70، 80، و 100. درجه 120 محصول جدیدتری است که برای کاربردهای بسیار سنگین در دسترس است، اما کمتر رایج است.

هر عدد حداکثر تنشی است که زنجیر در هر میلی متر مربع می تواند تحمل کند. بنابراین، برای مثال، حداکثر تنش زنجیره درجه 30 300 نیوتن بر میلی متر مربع است.

زنجیر صنعتی متشکل از چیست؟

زنجیره‌های صنعتی از بخش‌های متصل به فلز بادوام مانند فولاد ضد زنگ، فولاد گالوانیزه و برنج تشکیل شده‌اند. آنها در طیف گسترده ای از اندازه ها و قدرت ها برای بلند کردن و حمل و نقل مواد در مجموعه های متنوعی از کاربردها در دسترس هستند.

استحکام کششی ماده پایه – یعنی مقاومت نهایی شکست – درجه بندی و درجه داده شده به زنجیره خاص را تعیین می کند. هرچه قدرت شکست بیشتر باشد، درجه بالاتر است و بالعکس. درجه مشخص شده برای یک زنجیره به متخصصان صنعت کمک می کند تا انواع برنامه هایی را که برای آنها مناسب است شناسایی کنند. به عنوان مثال، استحکام زنجیر گالوانیزه به مقدار کربن موجود در فلز بستگی دارد. از آنجایی که زنجیره درجه 30 کربن کمتری دارد، ضعیف تر از زنجیره درجه 40 است و برای کاربردهای خدماتی به جای کاربردهای سنگین مناسب است.

کارشناسان ما در شرکت تولیدی و بازرگانی شایسته می توانند در مورد انواع کاربردها و محدودیت ها و ضمیمه ها مختلف به مشتریان مشاوره حرفه ای ارایه دهند.

همانطور که در بالا ذکر شد، زنجیره کربن، به طور کلی، معمولا در برنامه های بسته بندی استفاده می شود که در آن زنجیره آلیاژ معمولا مجاز نیست. در واقع، هرچه محتوای کربن در زنجیره برای کاربردهای بسته‌بندی کمتر باشد، بهتر است. بنابراین، غیرمعمول نیست که زنجیره درجه 30 را به عنوان بخشی از مجموعه‌های زنجیر مورد استفاده برای بسته‌بندی ببینیم.

درجه زنجیره ای برای کدام نوع کاربرد باید استفاده شود؟

زنجیره آلیاژی درجه 80  یا  درجه 100  باید برای بلند کردن سربار استفاده شود. ASTM بیان می کند که زنجیر آلیاژ باید حداقل 20% قبل از شکستگی کشیده شود (7.3.5). برای اطمینان از اینکه زنجیره آلیاژی به طور مداوم این نیاز را برآورده می کند، ASTM نیاز به استفاده از عناصر آلیاژی خاصی در تولید فولاد برای زنجیره فولاد آلیاژی دارد. این آلیاژها می توانند از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشند، اما برخی الزامات کلیدی توسط ASTM مشخص شده است. خواص آلیاژ همچنین سایش و پارگی زنجیره را بهبود می بخشد.  توجه داشته باشید زمانی که زنجیر در حال استفاده است، هیچ مقدار کشش مجاز نیست.

زنجیره کربن گرید 70

زنجیره کربن گرید 70  یک زنجیر فولاد کربنی “عملیات حرارتی شده” است که هیچ عنصر آلیاژی به فولاد اضافه نشده است. این زنجیر قبل از شکستن طولانی می شود، اما خواص مورد نیاز برای بلند کردن سقف را ندارد. بنابراین،  زنجیر درجه 70 برای بلند کردن سقف در نظر گرفته نشده است . این زنجیر برای استفاده به عنوان زنجیر کشی یا شلاق برای حمل و نقل طراحی شده است. زنجیر درجه 70 دارای روکش کرومات طلایی است که به مقاومت در برابر خوردگی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض عناصر و سختی‌های استفاده از بزرگراه‌ها مانند نمک‌های جاده در زمستان کمک می‌کند.

امروز بهترین زنجیر فولادی گرید صنعتی را پیدا کنید

هنگامی که با شرکت بازرگانی تولیدی و وارداتی شایسته  کار می کنید، زنجیره های فولادی ایده آل برای نیازهای خود را پیدا خواهید کرد. ما می توانیم به شما کمک کنیم بهترین زنجیره فولاد صنعتی را برای کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، امروز با ما تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.