آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

انواع یاتاقان ها از نظر حرکت

انواع یاتاقان ها از نظر حرکت

انواع یاتاقان های صنعتی

انواع یاتاقان های صنعتی از نظر حرکت : یاتاقان ها تکیگاه اصلی اجزائ چرخنده پمپ بوده ومعیوب شدن آنها ممکن است موقعیت اجزاء چرخشی پمپ را تغییر دهد که در این صورت باعث برخورد قطعات ثابت ومتحرک پمپ می شود معیوب شدن کلی یاتاقانها ممکن است موجب خم شدن محور پمپ شود و در نهایت موجب شکستگی محور شود و در سایر موارد باعث داغ شدن موضعی قطعات پمپ شود .

یاتاقانهای لغزشی

این یاتاقانها برای تکیه نمودن وحفظ کردن اجزاء چرخشی در هر دو جهت شعاعی و محوری بکار می روند محافظ شعاعی معمولا شامل پوستهای سیلندر شکل از مواد و ابعاد مناسب می باشد که در محفظه صلب نصب وثابت شده اند.محافظ محوری معمولا ریگهای صلبی است که در محفظه یاتاقان نسب شده اند و بوشهای متحریکی را بصورت سفت ومحکم به اجزاءچرخشی سوار شده ، تحمل می کند گاهی اوقات این بوشها را بصورت کروییا مخروطی می سازند تا محافظت محوری و شعاعی را مهیا سازند .

انواع یاتاقان صنعتی

یاتاقانهای غلتشی

یاتاقانهای غلتشی در واقعه شامل دو عدد ریگ یا حلقه و یک سری ساچمه هستند که بصورت مماس و به اندازهبین حلقه ها قرار گرفته اند ساچمه ها توسط قفسی که از صفحات موازی برنجی پلاستیکی یا هر ماده مناسب دیگر ساخته شده اند جدا از هم نگه داشته می شوند

انواع یاتاقان صنعتی

مزایای یاتاقانهای لغزشی نسبت به غلتشی

زمانی که محور تحت بارهای مداوم و ثابت قرار می گیرد قسمتهای تحت بار یاتاقان تحت تنش ثابت قرار می گیرند که موجب کاهش خطر معیوب شدن در اثر خستگی می شوند
چناچه یاتاقانهای لغزشی از مواد مناسب ساخته شده باشند قادر خواهند بود در داخل مایع مورد پمپاژ کار نموده و روانکاری و خنک کاری شوند .
توسط روانکاری و روغنکاری مناسب در سرعت های بالا یاتاقانهای لغزشی نسبت به یاتاقانهای غلتشی می توانند بارهای بیشتری را تحمل کنند .

بررسی معایب یاتاقانهای لغزشی نسبت به غلتشی

ضریب اصطکاک انها ۱۰ تا ۱۵ برابر یاتاقانهای غلتشی است و این امر موجب اتلاف پر هزینه می شود
غالب ضریب اصطکاک بیشتر دمای روانسازی را تا حدی افزایش می دهد که نسب سیستمهای دقیق وپرهزینه خنک کاری را اجتناب ناپذیر می سازد

انواع یاتاقان صنعتی

انواع یاتاقان صنعتی

یاتاقان ها دارای اشکال بسیار متنوعی هستند و شامل انواع بلبرینگ، رولبرینگ، یاتاقان بلبرینگ، یاتاقان های بوش، یاتاقان های لغزیش و انواع دیگر و شکل های متنوع دیگری هستند. از این رو انتخاب یاتاقان مناسب با ماشین آلات نیاز به علم مکانیک و شناخت کامل از مکانیزم کاری ماشین آلات اتصال یاتاقان می باشد. در اغلب موارد انتخاب یاتاقان ها تنها با بکار گیری دفترچه راهنما و بروشور ماشین آلات که توسط تولید کننده ارائه شده است مقدور می باشد. معمولا یاتاقان هارا از روی شماره فنی درج شده بر روی انها میشناسند. و نحوه سفارش نیز به این صورت میباشد که شما از طریق ثبت سفارش و یا تماس با کارشناسان ما میتوانید یاتاقان مورد نظر خود را بیابید.

یاتاقان ها انواع مختلفی دارند مانند یاتاقان های ucp , ucf , uct و… که انواع ان در گروه شایسته تولید و به فروش میرسد. و بر اساس نوع میتوان انها را به انواع لغزشی و غلطشی تقسیم کرد.

یاتاقان صنعتی دارای دسته بندی های زیادی بوده و هر کدام نیز دارای زیر دسته های خاصی می باشد که در ادامه در مورد آن توضیح می دهیم.

یاتاقان های لغزشی

این نوع یاتاقان ها اصولا تکیه گاهی برای اجزای چرخشی در هر دو جهت می باشند همچنین باعث حفاظ محوری میشوند.

یاتاقان های غلتشی

اجزا تشکیل دهنده یاتاقان های غلتشی دو عدد ریگ و تعدادی ساچمه می باشند.

فروش یاتاقان صنعتی

با وجود یاتاقان در انواع دستگاه و ماشین آلات صنعتی، طول عمر این ماشین آلات بسیار بیشتر می شود. یاتاقان صنعتی باعث می شود که در نقاطی که اصطکاک وجود داشته، بتوان اصطکاک را بسیار کم کرده و یا آن را از بین برد.

گروه شایسته با توان تولید و عرضه و فروش انواع یاتاقان های صنعتی در خدمت همکاران عزیز میباشد. جهت خرید میتوانید سفارش خود را به صورت پیش فاکتور و یا به صورت تماس تلفنی با کارشناسان ما پیگیری کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.