آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

انواع یاتاقان صنعتی

انواع یاتاقان صنعتی

یاتاقان چیست

یاتاقان ها را میتوان مهم ترین قطعه در تجهیزات صنعتی نام برد چراکه  محل استقرار و تکیه گاه شافت، محورها، توپی، و قطعات متحرک میباشند و کارکرد تحمل و یکپارچه سازی  آنها را بر عهده دارند.
یاتاقان ها دسته ای از اتصالات صنعتی هستند که گاهی به شکل دایره مانند و گاهی به شکل پایه دار تولید می شوند. یاتاقان ها از المان های مختلفی تشکیل شده اند و از متریال های بسیار متنوع و در اشکال گوناگونی تولید می شوند. در واقع یاتاقان با نام انگلیسی Bearing دسته بسیار گسترده ای از محصولات صنعتی را شامل می شود بگونه ای که در واقع بلبرینگ و رولبرینگ نیز نوعی یاتاقان می باشند.

انواع یاتاقان صنعتی

گروه صنعتی شایسته عرضه کننده انواع مختلف یاتاقان های پایه دار و یاتاقان بلبرینگ در اشکال مختلف و با شمار فنی های مختلف می باشد. یاتاقان ها اغلب بر روی شافت های دوار و با زاویه اتصال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که گاهی بعنوان بخشی از سیستم درگیر می شوند و گاهی نیز از طریق پایه بر روی سطوح می نشینند. جنس یاتاقان ها گاهی چدنی (فولاد پر کربن) ، گاهی فولادی و گاهی نیز از استنلس استیل در گرید های مختلف انتخاب می شود که این امر به شرایط کاری یاتاقان در محیط های مختلف و بر روی ماشین آلات مختلف بستگی دارد.
گروه شایسته نمایندگی فروش انواع برند یاتاقان های صنعتی که میتوانید از فروشگاه سایت انواع انرا مشاهده نمایید.
فروش انواع یاتاقان صنعتی

یاتاقان صنعتی

یاتاقان صنعتی  یکی از مهم ترین اجزای ماشین آلات وتجهیزات صنعتی است و کلیدی ترین قطعه دستگاه نامید. یاتاقان وسیله ای است که هدف آن تولید حرکات چرخشی یا دورانی  و در عین حال کم کردن اصطکاک به منظور حرکت آسان، خطی و چرخشی بین سطح آن وسطح دستگاهی است که روی آن نصب می شود.

یاتاقان ها فقط برای صنایع صنعتی کاربردندارند، در واقع آن ها در همه جا در زندگی روزمره ما قرار دارند.کاربرد های یاتاقان در صنف های مختلف نیز وجود دارد  مانند فن، میکسر، ماشین لباسشویی و دستگاه های دیگر هستند.

فروش انواع یاتاقان صنعتی

انواع یاتاقان صنعتی

یاتاقان ها دارای اشکال بسیار متنوعی هستند و شامل انواع بلبرینگ، رولبرینگ، یاتاقان بلبرینگ، یاتاقان های بوش، یاتاقان های لغزیش و انواع دیگر و شکل های متنوع دیگری هستند. از این رو انتخاب یاتاقان مناسب با ماشین آلات نیاز به علم مکانیک و شناخت کامل از مکانیزم کاری ماشین آلات اتصال یاتاقان می باشد. در اغلب موارد انتخاب یاتاقان ها تنها با بکار گیری دفترچه راهنما و بروشور ماشین آلات که توسط تولید کننده ارائه شده است مقدور می باشد. معمولا یاتاقان هارا از روی شماره فنی درج شده بر روی انها میشناسند. و نحوه سفارش نیز به این صورت میباشد که شما از طریق ثبت سفارش و یا تماس با کارشناسان ما میتوانید یاتاقان مورد نظر خود را بیابید.

یاتاقان ها انواع مختلفی دارند مانند یاتاقان های ucp , ucf , uct و… که انواع ان در گروه شایسته تولید و به فروش میرسد. و بر اساس نوع میتوان انها را به انواع لغزشی و غلطشی تقسیم کرد.

یاتاقان صنعتی دارای دسته بندی های زیادی بوده و هر کدام نیز دارای زیر دسته های خاصی می باشد که در ادامه در مورد آن توضیح می دهیم.

یاتاقان های لغزشی

این نوع یاتاقان ها اصولا تکیه گاهی برای اجزای چرخشی در هر دو جهت می باشند همچنین باعث حفاظ محوری میشوند.

یاتاقان های غلتشی

اجزا تشکیل دهنده یاتاقان های غلتشی دو عدد ریگ و تعدادی ساچمه می باشند.

فروش یاتاقان صنعتی

با وجود یاتاقان در انواع دستگاه و ماشین آلات صنعتی، طول عمر این ماشین آلات بسیار بیشتر می شود. یاتاقان صنعتی باعث می شود که در نقاطی که اصطکاک وجود داشته، بتوان اصطکاک را بسیار کم کرده و یا آن را از بین برد.

گروه شایسته با توان تولید و عرضه و فروش انواع یاتاقان های صنعتی در خدمت همکاران عزیز میباشد. جهت خرید میتوانید سفارش خود را به صورت پیش فاکتور و یا به صورت تماس تلفنی با کارشناسان ما پیگیری کنید.

فروش انواع یاتاقان صنعتی

کاربرد انواع یاتاقان ها

عموما یک یاتاقان صنعتی با کیفیت باید از موادی محکم تولید شده باشد تا بتواند به خوبی بارهای شعاعی و محوری را دفع کند. انواع جنس های یاتاقان در گروه شایسته تولید و به فروش میرسد . برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه شایسته در ارتباط باشید.

همچنین با توجه به تحمل پذیری بار در جهات مختلف، مدل های مختلفی از یاتاقان صنعتی تولید شده است که هر کدام مناسب یک وسیله و دستگاه خاص می باشد.

نقش اصلی یاتاقان ها در یک دستگاه عبارت است از محلی برای تکیه محور، توپی و همچنین قطعات دارای حرکت می باشد و باید بتواند به خوبی وزن و بار حاصله از آن را تحمل کرده و به عنوان راهنما عمل کند.

اولین نوع دسته بندی یاتاقان صنعتی بر مبنای تحمل پذیری بار شامل یاتاقان های صنعتی شعاعی و محوری می باشد.

دو نوع یاتاقان دیگر نیز وجود دارد که به نام یاتاقان های غلتشی و لغزشی می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.