آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

یاتاقان های چشمی

یاتاقان های چشمی

در این مقاله به برسی یاتاقان چشمی پرداخته ایم یاتاقان از دو حلقه یا رینگ با جنس تقویت شده تشکیل شده است و در مکان های که نیاز به گردش یک جسم در محور خود وجود دارد استفاده میشود. بطور کلی میتوان گفت یاتاقان ابزاری میباشد که اجازه حرکت مقید بین دو یا چند قطعه را میدهد.

یاتاقان توسط جزء واسطه که دو سطح یاتاقان را از یکدیگر جدا میکند تشکیل شده است و عمل یاتاقان را انجام میده.

یاتاقان چشمی

یاتاقان های چشمی معمولا از چشمی جوش داده میشوند و یا ریخته گری میشوند که بوش یاتاقان در آن جای گذاری میشود . در بیشتر موارد بدنه این یاتاقان ها از جنس چدن خاکستری میباشد و همچنین بوش آن نیز از جنس مخصوصی میباشد که در آن پرس و یا ریخته گری میشود.

فاکتورهای مهم در انتخاب یاتاقان چشمی

⦁ خواص مکانیکی: انواع نیروها اعم از شعاعی، محوری، اصطحکاک فضا، سروصدا، سرعت ،راحتی ، روغنکاری، توان انتقال
⦁ شرایط محیطی: درجه ی حرارت بالا و همچنین پایین،گرد و خاک، رطوبت ، تشعشع در این نوع از یاتاقان ها اثر گذار میباشد که باید به ان دقت داشت
⦁ شرایط اقتصادی: قیمت تمام شده، طول عمر ،راحتی تعویض، استاندارد بودن
⦁ نیرو و سرعت: این مورد اساسی ترین فاکتور در انتخاب یاتاقان میباشد که بسته به نیاز شیوه تولید و متریال ان متفاوت میشود .

یاتاقان صنعتی چشمی

یاتاقان یکی از مهم ترین اجزای ماشین آلات وتجهیزات صنعتی است و کلیدی ترین قطعه دستگاه نامید. یاتاقان وسیله ای است که هدف آن تولید حرکات چرخشی و در عین حال کاهش اصطکاک به منظور حرکت اسان، خطی و چرخشی بین سطح آن وسطح دستگاهی است که روی آن نصب می شود.

یاتاقان ها فقط برای مصارف صنعتی کاربردندارند، در واقع آن ها در همه جا در زندگی روزمره ما قرار دارند.کاربرد های یاتاقان در صنف های مختلف نیز وجود دارد  مانند فن، میکسر، ماشین لباسشویی و دستگاه های دیگر هستند.

بلبرینک چشمی چیست ؟

بلبرینگ چشمی یا بال ترانسفر ، بلبرینگ چشمی با نام تجاری rod ends bearing می باشد . بلبرینگ چشمی مناسب استفاده در صنعت خودروسازی است که موارد استفاده از بلبرینگ چشمی در سیبک فرمان است . باید توجه داشت بلبرینگ چشمی یا به نام چپقی یا سیبک نیز در صنعت نیز نامیده می شود.

همانطور که می دانید کار سیبک فرمان اتصال چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو می باشد بطوریکه همانند یک محور چرخشی عمل میکند و در هنگام پیچاندن فرمان و عبور از روی دست انداز ها نیروهای وارده را تحمل می نماید.

سیبک در خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می کند اگر به هر دلیل سیبک خودرو خراب بشود و نسبت به تعویض آن اقدام نکردد دیگر فرمان در هدایت خودرو نقشی ندارد و واقعه ناگواری در انتظار راننده سهل انگار است .

نوعی از بلبرینگ در صنعت وجود دارد که به آن چشمی گفته می­شود. این نوع از بلبرینگ با نام‌های چپقی و یا سیبکی نیز شناخته شده­اند. این نوع از بلبرینگ به صورت یک گوی ساخته می­شود که درون یک کاسه قرار دارد و به خوبی به طریق آن آب­بندی شده است. به همین دلیل بلبرینگ چشمی نیاز به مراقبت و روانکاری ندارد و تا زمانی که قطعه پس از مدت طولانی استفاده از آن دچار مشکل و خرابی نشود نیاز به تعمیر و سرویس کاری دوره­ای ندارد.

مجموعه شایسته طی ۳۰ سال سابقه توانسته نیازهای طیف وسیعی از کارخانه‌های کشور را با محصولات و تولیدات خود برآورده کند.
در این مجموعه امکان ساخت محصولات در جنس و سایز های متنوع برای مشتریان وجود دارد؛ همچنین این مجموعه با بررسی نیاز بازار، همواره سعی می‌کند محصولاتی را برای فروش آماده کند که نیاز به آن‌ها بین صنعت‌گران کشور وجود دارد.

گروه شایسته فروش انواع یاتاقان های صنعتی

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.