آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

کاربرد زنجیر سفاله کش در دستگاه cnc

کاربرد زنجیر سفاله کش در دستگاه cnc

زنجیر صنعتی چیست؟

زنجیر صنعتی از مهم‌ترین تجهیزات صنعتی است که معمولا برای انتقال قدرت در ماشین آلات نقلیه، صنعتی و یا کشاورزی کاربرد دارد. از جمله ماشین‌هایی که زنجیرهای صنعتی در کارکرد آن‌ها نقش مهمی دارد، نوار نقاله، ماشین های چاپ، اتومبیل، موتور سیکلت، دوچرخه و غیره هستند.

زنجیرها به دو صورت قابل استفاده هستند، به این صورت که یا خود عامل حرکت باشند و یا قدرت یک چرخ دنده را به دیگری منتقل کنند. زنجیرها در انواع و ابعاد مختلفی برای کارها و صنایع مختلف با توجه به نوع کار، طراحی و تولید می‌شوند.

جنس زنجیر صنعتی

زنجیرهای صنعتی معمولا از جنس فلز و به طور معمول از جنس استیل نگیر و فولاد با کربن کم یا زیاد است و این جنس از پرکاربردترین جنس زنجیرهای صنعتی به شمار می‌رود. پوشش رویی زنجیر که برای حفظ زنجیر استفاده ‌می‌شود، پوششی گالوانیزه است که باعث محافظت از زنجیر و عمر طولانی آن می‌شود.

دستگاه cnc

دستگاه‌های CNC، دستگاه‌هایی با ابزارهای قابل حرکت توسط موتور هستند که این موتور (یا موتورها) توسط رایانه کنترل می‌شوند. این رایانه‌ها به کمک دستورهایی مرتب که G-Code یا M-Code نامیده می‌شوند، ابزارها را کنترل می‌کنند. این دستورها ممکن است به صورت دستی توسط اشخاص نوشته شده یا توسط نرم‌افزارهای CAM تولید شوند. پرینترهای سه بعدی نیز برای تولید قطعه ابتدا مدل رایانه ای را به صورت «لایه لایه ای» پردازش کرده و سپس توسط دستورهای G-Code قطعه را تولید می‌کنند.

ننجیر صنعتی شایسته - زنجیر سفاله کش در cnc

ابزارهای مختلفی بر روی دستگاه برش CNC قابل اجرا و استفاده هستند که از این میان می‌توان به دستگاه تراش، دستگاه فرز و ماشین حفاری اشاره کرد.  این ابزارها با برداشتن و حذف کردن بخش‌هایی از مواد از جمله فلزات و غیر فلزات، آن‌ها را به شکل‌ها و طرح‌های مختلف (گرد، چهارگوشه و …) درمی‌آورند. در روش‌های سنتی، حضور اپراتور و نظارت وی بر روند انجام کار ضرورت داشت، در حالی که در دستگاه CNC نقش اپراتور به حداقل رسیده و صرفا باید برنامه و دستورالعمل‌ها را در کامپیوتر اجرا کرده و بقیه کار را کامپیوتر به صورت خودکار انجام خواهد داد. 

حرکت توسط زنجیر صنعتی سفاله کش

اغلب فرایندهای ماشین‌کاری نیاز به استفاده از ابزارهای مختلف (مانند انواع مته‌) برای برش و اجرای طرح مورد نظر دارند. دستگاه CNC به طور معمول قابلیت ترکیب این ابزارها را در یک واحد یا سلول مشترک دارد. ماشین‌های پایه توانایی حرکت در طول یک یا دو محور را دارند. در حالی که ماشین‌های پیشرفته‌تر در طول محور x، y و z حرکت کرده و اغلب حول بیشتر از یک محور چرخ زده و حرکت می‌کند. ماشین‌های چندمحوری توانایی چرخاندن قطعه را به صورت خودکار داشته و اجازه خارج شدن موادی که در زیر قطعه انباشته شده بودند را می‌دهند. این مزیت دستگاه CNC موجب حذف مداخله  نیروی کارگری برای چرخاندن قطعات شده است.

کاربرد زنجیر سفاله کش در دستگاه cnc

موقعیت‌یابی یکی از کارهایی است که در جریان کنترل عددی و در دستگاه‌های سی ان سی باید انجام گیرد تا دقت انجام کار برش و حکاکی در دستگاه در بالاترین سطح ممکن قرار گیرد. دستگاه‌های CNC و NC از دو شیوه متفاوت برای موقعیت‌یابی استفاده می‌کنند که یکی از آنها سامانه کنترل حلقه باز (Open-loop controller) و دیگری سامانه کنترل حلقه بسته (closed loop system) است.

این حرکت ها توسط زنجیر های سفاله کش صورت میگیرد .

ننجیر صنعتی شایسته - زنجیر سفاله کش در cnc

نمونه ایی از این دستگاه ها

دستگاه فرز

دستگاه تراش

دستگاه برش پلاسما

دستگاه EDM یا اسپارک

دستگاه برش جت آب

جی-کد (G-Code)

اجاره کولر اجاره بخاری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.