آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

زنجیر نیم قفل صنعتی

زنجیر نیم قفل صنعتی

زنجیر صنعتی  و قفل های صنعتی که مکمل ان میباشد یکی از اقلام مهم و پرکاربرد در صنعت و تکنولوژی میباشد . این زنجیر ها با توجه به نوع متراژ و سایز و کاربرد قیمت گذاری میشوند. همچنین پروسه ساخت آنها کاملا تحت تاثیر نوع مواد خام و کاربرد زنجیر میباشد. ساخت رول زنجیر و نحوه برش صفحات در ابعاد و ضخامتهای متفاوت کاربرد زنجیر را تغییر میدهد.

تعریف زنجیر صنعتی و قفل صنعتی

قفل و نیم قفل ها (HIMAX) جهت استفاده در دستگاه های صنعتی – کشاورزی – سنگ بری- ساخت ماشین آلات کاربرد دارد.

زنجیر صنعتی از کاربردی ترین قطعات صنعتی است که برای انتقال قدرت، انتقال و لیفت کردن اجسام بزرگ و سنگین در ماشین آلات صنعتی، دستگاه های صنعتی انتقال و یا کشاورزی و دیگر صنعت ها کاربرد دارد. از جمله ماشین‌هایی که زنجیرهای صنعتی در کارکرد آن‌ها نقش مهمی دارد،اواع موتور های دستگاه های مختلف، اتومبیل، موتور سیکلت، دوچرخه و غیره هستند.

زنجیرها در انواع و ابعاد و جنس های مختلفی برای کارها و صنایع مختلف با توجه به نوع کار، طراحی و تولید می‌شوند. گروه صنعتی شایسته فروشگاه و تولید کننده انواع زنجیر ها در ایران میباشد.

به طوری که از انواع زنجیرهای ساده گرفته تا انواع زنجیرهای صنعتی پیشرفته‌ی مکانیکی همگی در خانواده زنجیر های صنعتی جا می‌گیرند.زنجیر صنعتی یک ابزار مکانیکی در سیستم انتقال نیرو است که از اتصال قطعات کوچک به یکدیگر بوسیله پیم تشکیل می‌شود و با قرار گرفتن در چرخدنده همگام خود،یک سیستم انتقال نیرو را بوجود می‌آورد. که برای انتقال نیرو کمک بسزایی به دستگاه جهت کم کردن فشار می کند.

نیم قفل صنعتی

نیم قفل از چهار قسمت غلتک , دیواره نگهدارنده ,پین اتصال دهنده و اشپیل تشکیل شده است که برای اضافه کردن طول زنجیر ها استفاده میشود .

نیم قفل ها برا صنایع غذایی  که در رطوبت استفاده میشود از جنس استیل ضد زنگ تولید میشوند نیم قفل ها مانند زنجیر ها یک ردیف و چند ردیفه تولید و عرضه میشود .

یکی از مهمترین ابزار جهت انتقال نیرو زنجیرهای صنعتی می باشد. زنجیرهای صنعتی دارای ابعاد و جنس های مختلفی بوده و در انواع مدل های تک و دو ردیفه تولید می گردد. زنجیر های صنعتی در جنس های مختلف در گروه صنعتی شایسته مطابق لا خواسته مشتری تولید و به فروش میرسد . در زنجیرهای صنعتی جهت محافظت از زنجیر از پوشش هایی مانند: گالوانیزه استفاده می شود. پوشش گالوانیزه باعث افزایش عمر کاری زنجیر شده ودر برخی مواقع از زنجیر از جنس تلفون تولید می شود.

 

نجیرها انتقال قدرت و حرکت در فاصله  زیاد را ممکن ساخته‌اند.

زنجیرها می‌توانند قدرت و حرکت را به چند جهت همزمان منتقل کنند.

زنجیرها در شرایط مختلف محیطی مانند حرارت بالا، عدم وجود بهداشت، رطوبت و غیره قابل استفاده هستند و از این لحاظ هیچ گونه محدودیت مصرف ندارند.

راندمان و کارایی زنجیرها بسیار بالا است.

زنجیر های صنعتی عمر دستگاه هارا بسیار زیاد میکنند

باتوجه به اینکه زنجیرها در صنایع مختلفی کاربرد دارند و از جمله تجهیزات پرکاربرد در بسیاری از صنایع به شمار می‌روند، بنابراین انتخاب زنجیر مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط ساخت زنجیرها بسیاری از ویژگی‌های آن، از جمله انتقال قدرت را تعیین می‌کند که در اندازه‌های متنوع، فضاهای متفاوت صنعتی و کاربرد های متنوع محیطی، متفاوت است.

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب زنجیر جنس آن است. زنجیرها از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.