آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

کانوایر یا نوار نقاله استاندارد

کانوایر یا نوار نقاله استاندارد

سیستم نوار نقاله وسیله ای مکانیکی سریع و کارآمد برای انتقال خودکار بارها، کالاها، محصولات و مواد در یک کارخانه است. این سیستم انتقال خطاهای انسانی، خطرات محل کار، هزینه های نیروی کار و سایر خطرات را کاهش می دهد.

سیستمهای نوار نقاله برای جابجایی بارهای حجیم یا سنگین از یک نقطه به نقطه دیگر مفید هستند. یک سیستم نوار نقاله ممکن است از تسمه نقاله، چرخ ها، رولیک ها یا زنجیر (پلاستیکی یا استیل یا فولادی) برای حمل و نقل محصولات استفاده کند.

شرکت ها وکارگاههای تولید کننده سیستم های انتقال (نوار نقاله) باید مجهز به برخی از ماشین آلات و ابزارهایی باشند، که مکانیزم کارتوسط افراد ماهر و نیروی مجرب به سادگی و با حداکثرکیفیت انجام شود.

ما باید مجهز به برخی ازماشین های تراش، CNC، فرز، انواع دریل، موتورجوش، گییوتین، خم و سایر ماشین آلات باشیم تا کیفیت ماشین آلات تولیدی را تا ۱۰۰% بهبود دهیم.ما می توانیم!

نوار نقاله چیست

نام نوارنقاله برای بسیاری از افراد کاملاً ناشناخته است و برای اکثر مردم معنی ندارد. با این حال ، وقتی به مردم می گوییم تسمه نقاله چیست ، به جای نوار نقاله ، مردم بلافاصله به یک تصویر کارخانه و یکی از نوار نقاله های معمولی سیستم تسمه فکر می کنند که محصولات را بطور مکانیزه انتقال میدهند.

گروه شایسته فروش زنجیر کانوایر هوایی و کانوایر زمینی در سراسر ایران

کاربرد نوار نقاله

انواع مختلفی از نوار نقاله ها وجود دارد که به عنوان سیستم تسمه ای شناخته می شود و توسط مردم برای حمل مواد اولیه منتظر پردازش در مکان هایی مانند کارخانه ها ، کشتارگاه ها و فروشگاه ها و کارخانجات مونتاژ و تولید کالا استفاده می شود.

سیستم نوار نقاله چیست و چگونه کار می کنند؟

سیستم های نوار نقاله، اغلب به نام تسمه نقاله، بااستفاده از دو عدد درام یا توپی کار می کنند که بطور مداوم بر روی ماده ای که روی آنها چرخ می شود، حلقه می زند. این کار با رویه نا محدود از قلاب، چرخ دنده ها، موتور و  گیربکس و تسمه لاستیکی پهن انجام می شود. سپس تسمه توسط یک سری غلتک ها در امتداد مسیر پشتیبانی  می شود. غلطک ها در مرکز دستگاه از حمل در یک محفظه جلوگیری می کنند، درحالی که یک بار حمل می شود.

آیا نوارنقاله ها در همه ی جهت ها می توانند کار کنند؟

نوار نقاله های عمودی و دیگر انواع سیستم های نقاله می توانند طیف گسترده ای از کالاها و محصولات را در یک الگوی چند جهته حرکت دهند. آنها معمولا با سیستم عامل حمل بار و زنجیره ی درایو مجهز هستند. سیستم های کانوایر نیز در انواع مختلفی از اندازه و پیکربندی ساخته شده اند.

سیستم های کانوایر در کجا و کدام صنایع مورد استفاده قرار می گیرند؟

سیستم های حمل و نقل نه تنها در سایت های تولید صنعتی یافت می شوند بلکه معمولا در فروشگاه ها و صنایع مواد غذایی یافت می شوند ومورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم مواردی از موادغذایی را از انتهای خط بازبینی خارج می کند وبه جایی که آنرا کیپ کرده است.

نوار نقاله زنجیری

نوعی نوار نقاله است که در اشکال مختلفی تولید میشود، و کارایی بخصوصی در صنایع مختلف دارد. از جمله نوار نقاله های زنجیری که در تصاویر بالا مشاهده می کنید : نوار نقاله زنجیری برای حمل پالت – نوار نقاله زنجیری دراگ برای حمل مواد فله و کشاورزی ، نوار نقاله زنجیری توری برای حمل و انتقال محصولات غذایی و خشک کردن و سرد سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار نقاله غلتکی یا نوار نقاله رولیکی

نوار نقاله رولیکی نوعی نوار نقاله است که برای حمل و انتقال مواد بسته بندی شده یا بسته بندی نشده مورد استفاده قرار می گیرد. نوار نقاله های رولیکی در صنایع متنوعی از جمله : صنعت لوازم خانگی، صنایع دارویی، صنایع کارتن و چاپ، صنایع غذایی، صنایع فولاد، صنعت بسته بندی و سایر صنایع مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار نقاله های تسمه ای

این نوار نقاله ها به طور گسترده شناخته شده و در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد که توانایی حمل محصولات از مواد بسته بندی شده و بسته بندی نشده به مواد فله، کیسه و کارتن را دارند و تقریباً برای انجام هر نوع بار، نوار نقاله مخصوصی طراحی و تولید می شود. تنها تفاوت این نوار نقاله در طراحی و ساخت شاسی دستگاه ها و تسمه مورد استفاده می باشد.

نوار نقاله های زنجیری استیل یا پلاستیک در هم غلاف شده :

زنجیرهای پیوندی استیل یا پلاستیک، تسمه هایی مشبک هستند که جهت خشک کردن یا سرد کردن بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. تسمه های توری و PTFE از نظر عرض و طول طبق سفارش مشتری می باشد. جهت خرید و استعلام قیمت با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید.

نوار نقاله اسلت

نوار نقاله های اسلت نوعی فناوری انتقال هستند که با استفاده زنجیر و ورق های اسلت موجب انتقال محصول از یک سر به آن سر دیگر نقاله می شود. این زنجیر توسط یک موتور هدایت می شود، که مکانیزم کاری دقیقا مثل نوار نقاله های تسمه ای می باشد. تفاوت اصلی این است که، در این نوع نوار نقاله، بجای تسمه لاستیکی، از اسلت های متصل به زنجیر استفاده شده است که جهت انتقال مواد و کالای سنگین و داغ خیلی موثر و مناسب می باشد. در نتیجه در کل فرآیند انتقال نوار نقاله، سطح کاملا صاف و مسطحی خواهیم داشت.

نوار نقاله های فلکس

این نوار نقاله های خاص نوار نقاله هایی هستند که امکان تخلیه انعطاف پذیر محصولات جعبه ای را با سیستم باز و بسته مانند قیچی های ساخته شده از لوله های پلاستیکی یا فولادی و گاهی از غلطک فراهم می کنند.

نوار نقاله مونتاژ

نوار نقاله های مونتاژ یکی از پرکارآمدترین و کاربردی ترین ماشین آلات مورد  استفاده در در صنایع مونتاژ و آماده سازی قطعات و کالا می باشد. کانوایر مونتاژ در صنعت الکترونیک، مخابرات و ارتباطات، تلفن همراه و تبلت، لامپ، کفش، قطعات خودرو و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. طول و عرض و امکانات این کانوایر نسبت به سفارش مشتری سفارشی سازی و در صورت نیاز در سایت خریدار نصب و راه اندازی میگردد.

آپرون کانوایر

نوار نقاله آپرون نوعی نوار نقاله ساخته شده از پلیت های آپرون است، که پلیت ها از زیر به یکدیگر متصل شده اند، و بدین ترتیب یک سطح حمل و نقل پیوسته را فراهم می کنند، که براحتی از آن میتوان برای انتقال مواد استفاده کرد. با استفاده از این کانوایر برای انتقال مواد مختلف از یک مکان به مکان دیگر، در چندین صنعت که نقش حیاتی دارند، استفاده کرد. کانوایر آپرون برای انتقال تعدادی مواد در چندین مرحله تولید استفاد کرد، و به ویژه برای حمل و انتقال مواد عظیم و سنگین بسیار مفید است.

نوارنقاله های کرنر یا منحنی

نوار نقاله های منحنی یا کرنر ،کانوایر های 90، 180 و 360 درجه ای هستند که برای انتقال کالا در کنار گوشه های مسیر انتقال یا هنگام عبور از ستونها یا سایر مکان های صعب العبور مورد استفاده قرار می گیرند. تسمه نقاله ای که برای این دستگاه ها استفاده می شود، از جنس pvc ، اسپیرال و نمدی می باشد.

نوار نقاله حمل بطری

نوار نقاله های حمل بطری در صنایع بسیاری از صنعت موادغذایی گرفته تا صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. نوار نقاله خط تولید فوق که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، جهت کار در صنایع بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

وار نقاله پرتابل

به نوار نقاله های قابلیت جابجایی و حرکت آسان داشته باشند، نوار نقاله پرتابل می گویند. بطور یقین میتوان گفت که این مدل از کانوایر بارگیری پرتابل مورد نیاز بسیاری از کارخانجات، شرکتها و معادن می باشد. کارایی این دستگاه زمانیکه نیاز به حمل  انتقال مواد فله یا بسته بندی به خاور، کامیونت، تریلی و کانتینر باشد، ظاهر و رسمیت پیدا می کند.

نوار نقاله های صنایع غذایی

نوار نقاله های صنایع غذایی که غالباً به عنوان حمل کننده بارهای کل سیستم های انتقال مواد شناخته  می شوند ، ماشین های افقی ، عمودی یا شیبدار هستند که برای انتقال مواد از یک نقطه به نقطه دیگر  استفاده می شوند. تسمه های نقاله را می توان در صنایع غذایی برای حمل و نقل خودکار محصولات در  کل مراحل تولید استفاده کرد.

نوار نقاله تسمه مدولار :

نوار نقاله تسمه مدولار و همچنین نوار نقاله تسمه (Pvc / Pu)  به طور کلی در خطوط مونتاژ / بسته بندی یا در مناطق تمیز مانند صنایع غذایی و دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه مدولار (پلاستیکی) اکنون به دلیل دوام و خاصیت چند منظوره بودن ، بیشتر در سیستم های تسمه نوار نقاله مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه مدولار عموماً از دو ماده با ترکیب پلی پروپیلن (دامنه دما از +5 درجه تا +105 درجه) ، پلی اتیلن (دامنه دما از -40 درجه تا +60 درجه) یا پلی استال (دامنه دما از -40 درجه تا +60 درجه) ساخته می شود.

فروش کانوایر هوایی

فروش کانوایر زمینی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.