آدرس:

کیلومتر6 جاده قدیم کرج، نرسیده به خیابان خلیج، پلاک 694

ساخت انواع چرخ زنجیر و دنده زنجیر سفارشی

ساخت انواع چرخ زنجیر و دنده زنجیر سفارشی

ساخت انواع چرخ زنجیر و دنده زنجیر سفارشی : گروه شایسته با توان ملی و قلبی به تولید انواع چرخ زنجیر پرداخته است، نکته مهم و لازم به ذکر این است که انواع دنده زنجیر یا چرخ زنجیر با توجه به خواسته مشتری سفارشی سازی و تولید میشود.

چرخ زنجیر چیست

دنده زنجیر یا چرخ زنجیر  وسیله‌ای است برای انتقال توان چرخشی  از یک محور به محور دیگر که طی آن، مقدار گشتاور یا سرعت حرکت چرخشی  یا جهت چرخش یا راستای محوری می‌تواند تغییر کند. و راحت تر انجام شود . دنده و زنجیر نیز همین کار را می‌کنند، اما با کیفیت بهتر که کارایی دستگاه را افزایش میدهد.

کاربردهای آن در پمپ ها و بلند کردن اجسام سنگین مانند مصالح ساختمانی و .. همچنین انتقالات صنعتی در انواع تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.

گروه شایسته با توان بالای علمی در راستای تولید انواع زنجیر دنده و چرخ دنده در سایز ها و الیاژ های مختلف سهم بسزایی در تولید این قطعه داشته و نیاز های انواع گروه های صنعتی از این قطعه را براورده نموده است .

دنده زنجیر چیست؟

دنده زنجیر در صنعت، دنده و زنجیر زمانی که چرخ‌ دنده با زنجیر همراه می‌گردد معنا و مفهوم کاربردی می‌یابد. بنابراین چرخ زنجیر یکی از تجهیزات صنعتی و چرخی‌ دندانه‌ دار است که ردیف و شبکه‌ای از زنجیرها به دور آن قرار می‌گیرد و به واسطه دندانه‌های آن قدرت یا حرکت انتقال می‌یابد؛ بدین صورت که زنجیر همراه با ساختاری که دارد می‌‌تواند در مسیر چرخش چرخ‌دنده با قرارگیری بر شاخک‌ها و دندانه‌های آن، نیروی تولید شده را به چرخ‌دنده‌های بعدی منتقل نماید.

دنده زنجیر صنعتی چیست - دنده زنجیر چیست

پس در یک عبارت ساده‌تر، می‌توان هر چرخ دنده که با مکانیزم زنجیر روی آن همراه باشد چرخ زنجیر نامید. چرخ زنجیر یک روش معمول برای انتقال نیرو و تغییر گشتاور خروجی یا سرعت یک سیستم مکانیکی است و زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهیم بین دو محور که در جای خود ثابت هستند یا بین دو یا چند شفت چرخشی، قدرت یا حرکت را انتقال دهیم

چرخ زنجیر یکی از بهترین، مناسب‌ترین و ارزان‌ ترین روش‌هایی است که در صنعت برای انتقال حرکت و قدرت مکانیکی در سیستم‌ها و کشیدن و بلند کردن اجسام استفاده می‌شود، در بحث انتقال نیرو، می‌توان از انواع کوپلینگ‌ها، تسمه‌ها و یا گیربکس‌ها (جعبه‌دنده‌ها) نیز استفاده کرد، اما استفاده از چرخ زنجیر صنعتی از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و علاوه بر عدم بهره گیری از فن‌آوری پیچیده یا خاص، با انتقال مطمئن و راندمان بالای نیرو همراه است.

چرخ زنجیر در صنایع

از جمله صنایعی که از دنده زنجیر بهره می‌برند می‌توان به صنعت اتومبیل، صنایع کشاورزی، غذایی، الکترونیک، فولاد، صنایع شیمیایی، دوچرخه و صنایع موتورسیکلت اشاره کرد که به واسطه طراحی تکنولوژی و روش‌های جدید تولیدی، نیازمند بهره‌گیری از انواع عملکردهای این وسیله هستند.
چرخ زنجیرها جهت انتقال نیرو و سایر اهداف کاربردی، بسته به میزان فشار و قدرت، در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این انتقال می‌تواند شامل گستره وسیعی از عملکرد‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی و حتی امور جاری در زندگی روزمره از جمله انتقال نیرو در یک دوچرخه‌ی ساده تا به حرکت در‌آوردن محور‌ها و شفت‌های سنگین و پیچیده‌ی صنعتی باشد.

صنایعی که از چرخ زنجیر بهره می‌برند

از جمله صنایعی که از چرخ زنجیر بهره می‌برند می‌توان به صنعت اتومبیل، صنایع کشاورزی، غذایی، الکترونیک، فولاد، صنایع شیمیایی، دوچرخه و صنایع موتورسیکلت اشاره کرد که به واسطه طراحی تکنولوژی و روش‌های جدید تولیدی، نیازمند بهره‌گیری از انواع عملکردهای این وسیله هستند.

چرخ زنجیر یا دنده زنجیر

چرخ زنجیرها جهت انتقال نیرو و سایر اهداف کاربردی، بسته به میزان فشار و قدرت، در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این انتقال می‌تواند شامل گستره وسیعی از عملکرد‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی و حتی امور جاری در زندگی روزمره از جمله انتقال نیرو در یک دوچرخه‌ی ساده تا به حرکت در‌آوردن محور‌ها و شفت‌های سنگین و پیچیده‌ی صنعتی باشد.

انواع چرخ زنجیر

از آنجا که تقریباً ردپای این محصول در اکثر کارکردهای صنعتی قابل مشاهده است، بنابراین باید توانایی تولید چرخ زنجیرهای صنعتی با توجه به نیازها و شرایط متفاوت نیز وجود داشته باشد، پس باید توجه داشت که انتقال قدرت‌در فضاهای متفاوت صنعتی ، کاربرد‌های متنوع محیطی و در اندازه‌های متنوع شرایط حاکم بر ساخت این قطعات صنعتی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. از طرفی بسیار واجد اهمیت است که از نوع صحیحی از چرخ زنجیر‌ها با توجه به محیط و کاربرد‌ آن استفاده شود تا از عملکرد صحیح و کارآمد آن اطمینان حاصل گردد. یکی از بارزترین مزایای ترکیب چرخ و زنجیر در این است که به واسطه دندانه‌های چرخ، زنجیر بر روی چرخ نمی‌لغزد یا تغییر جهت نمی‌دهد.

دلایل برتری چرخ زنجیرهای بی‌صدا بر چرخ زنجیر‌های غلتکی

  • راندمان بالاتر
  • سرعت و قدرت بیشتر
  • سر و صدا، لرزش و ارتعاش کمتر
  • داشتن ثبات در سرعت
  • خصوصیت یکنواخت سایشی
  • طول عمر و دوام بیشتر به‌علت نبود اثر شلاقی زنجیر

فروشگاه صنعتی شایسته علاوه بر فروش محصولات دنده زنجیر، به فروش انواع زنجیر صنعتی و یاتاقان صنعتی پرداخته است که میتونید از طریق منو سایت لیست محصولات را به جزع مشاهده نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.